Książka na telefon. Kilkaset tysięcy odbiorców akcji promocyjnej Azymutu. Podsumowanie akcji promującej księgarnie stacjonarne

Pod koniec marca dystrybutor książek OSDW Azymut zainicjował akcję Książka na telefon, której zachęcała czytelników do wsparcia księgarń w pierwszym etapie kryzysu wywołanego przez epidemię koronawirusa. O inicjatywie informowały lokalne i ogólnopolskie media, akcję wspierali pisarze i czytelnicy z całej Polski. Do tej pory kampania Azymutu dotarła do co najmniej kilkuset tysięcy odbiorców.

Kryzys wywołany przez epidemię COVID-19 już w drugiej połowie marca uderzył w branżę księgarską. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Azymut, nawet 40% księgarń stacjonarnych w Polsce deklaruje, że może zakończyć swoją działalność w wyniku lockdownu na rynku książki.

Pod koniec marca dystrybutor rozpoczął kampanię promocyjną w internecie, która w czasie kwarantanny zachęcała czytelników do robienia zdalnych zakupów w lokalnych księgarniach (telefonicznie, mailowo, przez media społecznościowe). Inicjatywa spotkała się z ogromnym zainteresowaniem branży. W ciągu miesiąca do Książki na telefon przyłączyło się ponad 250 księgarń ze 113 miejscowości na terenie całej Polski.

Przez dwa miesiące inicjatywa była promowana m.in. w mediach społecznościowych. Kampania promocyjna Azymutu na Facebooku i Instagramie dotarła do ponad 250 000 odbiorców. Sama strona akcji ksiazkanatelefon.pl przez niespełna półtora miesiąca osiągnęła ponad 20 000 reakcji internautów. Kampania promocyjna przełożyła się także bezpośrednio na sprzedaż książek. Podczas akcji Książka na telefon księgarnie docierały do nowych klientów i realizowały zamówienia wysyłkowo, część z nich uruchomiła w tym czasie także własne dostawy, np. rowerowe.

O inicjatywie promującej księgarnie stacjonarne informowały lokalne i ogólnopolskie media, w tym m.in. Polskie Radio, TVN24, Gazeta Wyborcza, TOK FM czy regionalne oddziały TVP. Do akcji przyłączyli się także pisarze, krytycy literaccy, dziennikarze, media branżowe. Książka na telefon była wspierana również przez część samorządów, które – tak jak m.in. Gdynia, Sopot, Warszawa czy Kraków – na swoich stronach internetowych zachęcały mieszkańców do robienia zakupów w lokalnych księgarniach.

Książka na telefon to nie pierwsza inicjatywa OSDW Azymut skierowana do branży księgarskiej. W 2019 roku dystrybutor zorganizował pierwszą edycję Nocy Księgarń, a także cykl szkoleniowy Szkolimy-Księgarzy.pl.

Więcej o akcji:

www.ksiazkanatelefon.pl

www.facebook.com/wspieramyksiegarnie